diumenge, 5 de desembre del 2010

"Hmong&Kmong People", "Tuol Sleng" i "Offering to monks".


Hola a tots! Fa força dies que no publicava res al blog. Primer de tot i relacionat amb l'últim post m'agradaria comentar que l'Àlex ja està quasi quasi recuperat al 100%; hem tornat doncs a les converses, les reflexions i les tonteries i de la "setmana tràgica" ja ningú se'n recorda. Tots plegats estem la mar de contents. Dit això, us vull informar que ja estan disponibles a la web els tres primers reportatges del viatge: "Hmong&Kmong People", "Tuol Sleng" i "Offering to monks" (si cliqueu a cada imatge us portaran directament a cada galeria). I coincidint amb aquesta publicació he aprofitat per renovar completament el sistema de visualització d'imatges de la web



Fa pocs mesos que vaig renovar la pàgina al 100% però la manera de veure les imatges no m'acabava de fer el pes. No m'agradava principalment el fet que les imatges es veiessin tant petites. Perquè no té res a veure veure una mateixa foto a 450 pixels que a 1100. Com no és el mateix imprimir una foto a 10x15 que a 50x70. És lògic. L'impacte visual és més gran, en tots els sentits.

El problema radica en el medi a on s'han de visualitzar les imatges: INTERNET. No cal ser un gran analista d'aquest medi per saber que hi ha la idea generalitzada de que tot el que hi ha a Internet és susceptible a ser gratis i de lliure distribució. I en aquest punt és quant als fotògrafs ens entra la paranoia que ens robaran les fotos i les publicaran a Yuta, Dublin o la Conchinchina sense el nostre permís i -el més important- sense veure  un duru. I sí, de fet la paranoia està ben fonamentada en casos reals d'usurpació d'imatges per part de gent poc professional i posteriors judicis per verificar la propietat de les imatges. Però bé, alguna cosa s'ha de fer. No es pot viure  sempre amb aquest neguit.  I jo m'he cansat d'ensenyar-vos les fotos a "tamany pitufo". 


Així que després d'estudiar vàries opcions he decidit mostrar les imatges a mida "king size" (partint de la idea de la brillant web The Big Picture del Boston Globe) aplicant a cadascuna d'elles una petita marca d'aigua que crec que no molesta en excés però sí que n'impedeix la seva publicació. En contrapartida a una millor visualització hi ha l'increment de pes de cada imatge, el que comporta un augment en el temps de carga de la pàgina. Havent fet proves però en diferents connexions d'Internet no m'ha semblat que aquest increment sigui excessiu. Tanmateix, us agrairé que em comenteu si trobeu que les pàgines es carreguen massa lentes. Si fos així intentaria optimitzar encara més les imatges.

En fi, que no sé com m'ho faig però sempre us acabo fotent el rollo. Volia fer cinc cèntims de cada reportatge però prefereixo que les mireu per elles soles. Espero que us agradin! FOTOS/ROGER LLEIXÀ

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada