dilluns, 11 d’octubre del 2010

Post des de Cambodja

Per primera vegada en la curta historia d'aquest modest blog un post no tindrà cap imatge. I es que aquí el que escriu ho esta fent des de Cambotja. Des d'un ordinador connectat a 0`50$ la hora. I sense el photoshop portable per editar imatges que s'ha quedat dins d'un llapis de memòria sobre la taula a milers de kilòmetres d'on estic ara... En fi, coses que passen. La veritat es que abans de marxar volia escriure un "Tancat per vacances" o alguna cosa per l'estil però entre una cosa i l'altre, entre preparar la maleta i -sobretot- la bossa de fotografia no vaig tenir temps. Aixi que aprofito avui que esta diluviant a Phon Phen -la capital cambotjana- per escriure les primeres impressions del viatge.

Estic fent poques fotos. I es que sempre que arribo a un lloc nou em costa adaptar-me. Adaptar-me a la llum. Adaptar-me als horaris. I adaptar-me a la gent. Sobretot a la gent. Em va passar la primera vegada que vaig trepitjar aquest país i m'està passant ara. De mica en mica agafo el ritme però algunes imatges es perden pel camí. I em sap molt de greu -per mi mateix- però es inevitable. M'agradaria saber si als Natchweys, Salgados i McCurrys també els hi passa. Segurament no. No voldria comparar-me amb ells, ni molt menys. Però m'agradaria pensar que a ells un dia també els hi va passar. I que de mica en mica, l'experiència dona els seus fruits. I arriba un dia en que fotografiar el mon es com fotografiar a casa.

Demà tinc previst visitar L'antiga escola S-21 reconvertida en presó durant la Kampuchea Democràtica de Pol Pot. Uns 14.000 cambotjans van ser torturats i declarats enemics del partit i seguidament condemnats a mort a dins dels seus murs. Aquest lloc es un dels motius per els quals he tornat a Cambotja. I demà, segurament, faré moltes fotos. Espero.

7 comentaris:

  1. Molta sort, i esmorza força que la visita és dura!! Esperem les fotos!!
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. BAH! segur que els hi passa amb aquets que dius també, hey! tothom necessita un temps d'aclimatació al lloc on va. Clar que si vas amb xofer,traductor, fixer, hotel 5 estrelles... deu ser més fàcil!ah! i un cabàs de sort! molta sort!

    ResponElimina
  3. No soc cap dels que has citat pero la veritat es que costa sempre adaptares a un nou lloc

    ResponElimina
  4. Hola Roger! No pateixis per la quantitat de fotos que creus que hauries de fer... Saps que les que faràs, siguin més o siguin menys, seran aquelles que realment hauràs volgut fer, perquè t'haurà vingut de gust fer-les, pel pur plaer de fotografiar, o perquè el moment o l'escena t'haurà motivat a alçar la càmera. Ets un fotògraf, si, però ets un fotògraf de vacances. Passa-ho molt i molt bé. Abraçades i molts ànims!!!

    ResponElimina
  5. Hola amics! Tal com em pensava la visita a la escola/presó S-21 ha estat força productiva, seguida d'una visita al gran mercat de Phnom Phen i aquí ja m'he deixat anar :)

    Moltes gràcies a tots, els vostres comentaris m'ajudem moltíssim, us ho ben asseguro :D

    Una abraçada

    Roger

    ResponElimina
  6. Ep nen, vigila amb els mosquits. Si pel camí trobes alguna curculla no dubtis en portar-la cap a Figueres... En Jaume em demana on és Can Bodja... Quan tornis li ho expliques tu, val?
    El papa d'en Jaume i la Mercè

    ResponElimina
  7. Molta sort i molta inspiració, Roger! I en un sentit més quantificable, et desitjem moltes fotos!! Inès, Marina i Vic.

    ResponElimina