divendres, 16 de juliol del 2010

Planificació d'un viatge fotogràfic

 Aquest fotògraf no passa desapercebut

Com molts de vosaltres ja sabeu d'aquí a pocs mesos me'n torno a terres cambotjanes per visitar de nou els nens i nenes de la Llar d'Infants del Món Andorra. Aquest cop faré un recorregut més ampli per tot el país així com també tinc previst saltar cap a Laos. Serà un viatge força més llarg i amb més pes a l'esquena, el que m'obliga a planificar molt bé les coses i -en especial- com i quin equip fotogràfic m'emporto. Us explico doncs el meu cas particular per si us pot ajudar alhora de planificar un viatge amb el vostre equip.

La meva nova bossa. D'aspecte cutre però funcional

La primera cosa que em plantejo i que tinc molt clar és que vull passar desapercebut. No necessito que la gent sàpiga que sóc fotògraf. No tinc cap necessitat d'anar ensenyant el meu equip ni d'aparentar que "la tinc més grossa". No. I no només és una qüestió de criteri personal, és una qüestió de seguretat. I pot semblar una cosa molt òbvia, però només heu de fer un vol pels voltants del Museu Dalí per veure les càmeres i els objectius que porten alguns turistes de forma poc responsable. Amb tot, necessito portar només l'equip que crec que necessitaré en una bossa prou segura i confortable però gens aparatosa i que no sembli un  sac de diners amb el símbol del dolar estampat.

L'interior permet transportar còmodament un cos i tres objectius

Justament aquest dilluns vaig baixar a Barcelona a fer unes gestions i vaig aprofitar per recórrer les principals botigues fotogràfiques del carrer Pelai i voltants buscant una bossa/bandolera per portar a Cambodja que tingués aquestes característiques. Moltes marques, molts models i molts preus. Lowepro -la marca més coneguda- té un model força interessant però a un desorbitat preu i a la pràctica poc funcional. Les bosses Crumpler m'agraden i són famoses per no semblar gens una bossa de fotografia però els tancaments no m'acaben de fer el pes i el gruix és excessiu. Les Kata massa futuristes i llampants... quasi ja m'havia rendit quant vaig trobar penjada literalment del sostre d'una botiga una petita bossa anomenada Military Ops Lima d'una marca completament desconeguda per mi i de nom Naneu Pro. Robusta, prima, forces butxaques i capacitat per un cos i tres objectius. I el millor, el preu, 35 euros.

El 24-70mm f2.8, el 85mm f1.8, el cos amb el 24mm f1.4 muntat i el 50mm f1.4

Pel que fa a quin tipus d'objectius emportar-me aparentment la opció més fàcil per un viatge seria la d'un zoom normal tipus 24-70mm f2.8. Un tot  terreny prou lluminós capaç d'afrontar des d'un paisatge a un retrat. Tanmateix -i degut a canvis en la meva forma de treballar- últimament només utilitzo objectius  de focal fixa així que les opcions reals són el 24mm f1.4, el 50mm f1.4 i el 85mm f1.8. Tots ells molt lluminosos i poc voluminosos. Està per veure si finalment me'n porto el 50mm, doncs  segurament amb el 24 i el 85 en tindria prou. Com podeu comprovar en la fotografia el 24-70 és quasi tan gran com el 85 i el 50 junts... destacar també que aquest cop no tinc pensat emportar-me el flash.

I bé, ho deixo per avui. Queda pendent explicar -quant ho tingui clar- el sistema per anar emmagatzemant les imatges (disc dur/lector de targetes, disc dur USB, notebook... ) en un post a part. FOTOS/GOOGLE i ROGER LLEIXÀ

5 comentaris:

  1. Molt bona la foto de "l'amic" jejejeje Hi ha penya que no en sap de passar desapercebuda!!!
    Als nens i nenes estaran molt contents de veure't de nou, segur!!!! T' esperem!!!!!
    Petons

    ResponElimina
  2. Molt xula la bossa. Va valer la pena el viatge a la capital xafogosa...

    ResponElimina
  3. Ja vindria demà mateix Anna! Tinc moltes ganes de veure-us a tots :D una abraçada ben forta!

    ResponElimina
  4. Òptiques fixes? Estàs segur de no portar un zoom? Mira que et menjaràs fotos, eh?

    ResponElimina
  5. Sempre òptiques fixes Toni! I ja saps de qui és culpa que m'hagi convertit a la secta "dels fixes" xD

    ResponElimina