dimecres, 21 de juliol del 2010

Planificació d'un viatge fotogràfic 2

 Viatjar deuria ser tot un repte per als primers fotògrafs

Continuant amb el post anterior, avui parlaré de com guardar i emmagatzemar correctament les imatges durant el transcurs d'un viatge fotogràfic. Les opcions són vàries i s'han d'estudiar totes i cadascuna de les possibilitats, doncs és de vital importància saber triar bé la millor opció per a cada cas. Per a mi, és l'apartat a tenir més en compte de tota la planificació.

El NEXTRO eXtrem ND2700

En el dia a dia tots tenim el nostre sistema d'emmagatzematge amb els seus hàbits i rutines. Personalment faig servir varis discs durs Iomega amb més o menys ordre i alguns duplicats. De moment -toco fusta- no he tingut que lamentar la mort sobtada de cap d'ells, però fa por, doncs alguns companys ja han patit en la seva pròpia carn aquest gran desastre i han perdut anys de feina dins d'una caixa metàl·lica que no es deixa obrir... El que sí que he patit -i aprofito per avisar a qui li interessi- és la poca durabilitat dels cd's i dvd's. Recordo que els fabricants prometien fa anys una vida útil de deu anys; doncs bé, a dia d'avui i quan intento traspassar la informació als discs durs, comprovo que alguns dels cd's i dvd's en els que vaig confiar el meu arxiu durant els anys 2003 i 2004 presenten problemes seriosos de lectura, condemnant algunes imatges a la seva absoluta desaparició. No hi ha dret.

És fàcil pensar doncs que sí a casa l'emmagatzematge de fotos és una tasca complicada i no absenta de complicacions, a milers de kilòmetres les coses no seran millors.

Més petit del que sembla. Perdoneu els reflexos, el flash directe de la compacta no perdona

Actualment jo destacaria dues formes principals d'anar guardant les imatges, més una d'opcional de seguretat. Les dues primeres són els discs durs amb lector de targetes incorporat i els mini ordinadors anomenats notebooks. Els primers, amb un pes de poc més de 200 grams i unes dimensions semblants a dos paquets de tabac són la opció més lleugera i senzilla. Només cal introduir la targeta en el lector i el disc dur farà la seva feina, verificant les dades i comprovant possibles errors si li demanem. La segona opció, els notebooks, tenen l'avantatge de que podem veure les fotos i tenir la certesa de que s'han guardat correctament, així com la possibilitat d'anar ordenant i editant les imatges en les estones lliures, però el pes augmenta fins a 1 kg i les dimensions, tot i ser petites per un ordinador, són considerables. La tercera forma -opcional- és la d'utilitzar un senzill disc dur de portàtil de 2.5 polsades alimentat via USB per a fer còpies de seguretat. Cal tenir en compte també la mida dels carregadors alhora d'elegir entra una opció o una altra.

Deixeu-me comentar que en el mercat també hi han alguns discs durs amb lector de targetes que incorporen també una pantalla LCD per veure les imatges. Semblaria la opció perfecte però després de provar-ne algun model personalment els descarto, doncs la pantalla provoca una despesa considerable de bateria i un augment excessiu en el preu.
 
He comprat també una bateria externa per no patir per l'electricitat, almenys la del disc dur...
  
I ja per acabar dir-vos que jo aquesta vegada m'he decantat per la opció del disc dur amb lector de targetes incorporat. El gran Tino Soriano explicava fa unes setmanes en el seu blog que ell utilitza les tres opcions juntes en els seus viatges però jo -per qüestions de pes i de pressupost- m'ho jugaré tot a una sola carta, confiant en que no falli. Justament a través d'aquest post d'en Tino vaig descobrir la marca coreana NEXTO eXtreme de discs durs i avui mateix m'ha arribat el model de 500 Gb. Extremadament petit i lleuger -més del que em pensava!- amb una facilitat d'ús òptima per no perdre temps i una velocitat de descàrrega espectacular. Crec que he fet una bona compra. A més, voldria destacar el servei d'entrega de l'importador espanyol, Microgamma, doncs el vaig demanar ahir a les sis de la tarda i avui a les deu tocades del matí ja el tenia. Servei impecable. FOTOS/PHOTO.NET i ROGER LLEIXÀ

4 comentaris:

  1. Dubte: notebook o netbook? Els teus posts, sempre tan interessants i útils!

    ResponElimina
  2. Feia temps que tenia pensat comprar-me un disc d'aquests amb lector de tarjetes però no trobava cap model. Ara em miraré aquests NEXTo a veure que tal surten.

    Moltes gràcies.

    ResponElimina
  3. Molt bé. Prenem nota! Per cert, ara fumes? En qualsevol cas un dics dur petit i fàcil de portar. El preu és assequible?

    ResponElimina
  4. Dúnia, buscant per la Wikipèdia em surten els dos mots com a correctes així que potser els dos tenim raó jeje com sempre merci per comentar :D

    Albert, m'alegra que t'hagi estat útil el post. Jo n'estic molt content del NEXTO i totes les proves que de moment li he fet han estat molt positives.

    Jajaja tranquil Toni, no he tornat a caure en el vici jeje realment és petit petit ja el veuràs. El que ja no és tan petit és el preu, uns 250 euros el de 500 GB, però si compleix amb tot el que promet els val de sobra.

    ResponElimina