dimecres, 28 d’abril del 2010

Tots tenim un passat

Dons sí, tots tenim un passat. I el meu és aquest:


I és que aquesta és de les primeres fotos que tinc records d'haver fet. Segur que no deu ser la primera, a tots de petit ens ha fet gràcia prémer el disparador d'una càmera, però sí que és de les primeres imatges que tinc consciència del dia en que la vaig fer. No recordo la data. Però sí que recordo que va ser durant una visita a la reserva africana de Sigean, acompanyat dels meus pares. I conservo el carret. Amb algunes perles com les següents.



Càmera: Nikon F / Objectiu: Nikor 50mm f1.4 / Película: Ilford HP5 Plus. Ampliades manualment amb ampliadora de blanc i negre. Podeu notar totes les ratllades, pèls i imperfeccions vàries de la còpia en paper... sens dubte eren altres temps.


Recordo les hores tancat a la habitació de la rentadora reconvertida en laboratori fotogràfic. Recordo la intriga i els nervis revelant els negatius. Recordo la foscor. La olor dels líquids. La satisfacció quant ensenyava les còpies al meu pare.


Me'n recordo d'aquests lloros. Recordo que aquell dia un ànec em va picar al peu. Recordo que ens vam emportar entrepans de casa i vam dinar a la zona de pícnic del recinte. 


I recordo tot això gràcies a aquestes fotografies. Perquè les fotografies són això, records. I m'agraden els records. FOTOS/ROGER LLEIXÀ

2 comentaris:

  1. Molt bonic, de veritat!!!!!
    I molt xules les fotos, per cert!!!jejejeje
    Ets un artista!!!
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. Quin passat més interessant!!!
    Ja veus que miro el teu blog...
    Prometo repassar-lo de dalt a baix freqüentment.

    ResponElimina